Last van piekeren, negatieve gedachten, (en met gevolg daarvan) stress, somberheid en terugkerende depressies?

Het online behandelprogramma is gebaseerd op een nieuwe, effectieve en wetenschappelijk bewezen vorm van psychotherapie genoemd MBCT. Dat bestaat uit een combinatie van mindfulnesstechnieken en cognitieve therapie.

Het richt zich veel meer dan andere therapieën op hoe je gelukkiger kunt worden. Je leert meer controle te krijgen over jouw gedachten en om te gaan met tegenslagen, zodat problemen jouw leven niet langer zullen beheersen. Je krijgt weer de ruimte om je gelukkig te voelen en meer te genieten van het leven.

Wat doet het voor jou?

Je…

  • Voelt je gelukkiger, kan meer genieten van het leven.
  • Hebt minder stress, piekert minder, voelt je zelfverzekerder, ervaart minder angst en kan beter beslissingen nemen.
  • Hebt je emoties beter in de hand en hebt meer veerkracht.
  • Kan de pijn van verlies, lichamelijke klachten of tegenslagen beter dragen. Problemen zullen niet langer jouw leven beheersen.
  • Leert vaardigheden en tips om een terugval van een depressie te kunnen voorkomen.
  • Algemene gezondheid gaat erop vooruit

 

Online behandelprogramma
€290,40

Nu aanmelden!

*Vanwege een beperkt aantal plekken komt jouw naam op een wachtlijst te staan. De wachtlijst duurt momenteel 4 weken.


Wat gaan we doen?

In 8 weken ga je door middel van mindfulness oefeningen en andere opdrachten werken aan jezelf. We werken via een beveiligd online coaching platform. Elke week staat er in je werkmap een nieuwe ‘sessie’ voor je klaar. Hierin zal ik je over bepaalde onderwerpen uitleg geven, ga je oefeningen doen en krijg je ‘huiswerkopdrachten’ voor de rest van de week. Aan het eind van de week wil ik je vragen de huiswerkopdrachten op te sturen zodat ik daar feedback op kan geven.

Stap voor stap zal je steeds meer over jezelf ontdekken en de ruimte vinden om veranderingen toe te passen. De meditaties en oefeningen worden opgebouwd zodat je het geleerde geleidelijk in je dagelijks leven kunt integreren.

Wees je wel bewust van het volgende:

Er wordt van jou verwacht dat je dagelijks een uur tijd in jezelf investeert. Dit vereist motivatie. Er zullen dagen zijn dat het gemakkelijk gaat en er zullen dagen zijn dat dit niet zo is. Besluit je dit behandelprogramma te starten, zet dan door, geef je over aan het programma en pluk over 8 weken de resultaten!


Hoe zien de komende 8 weken eruit?

WEEK 1
BEWUST ZIJN

Eerste kennismaking met jouw automatische gedachten

WEEK 2
WEERSTAND

Je leert hoe je om kunt gaan met afleiding en weerstand

WEEK 3
ADEMHALING

Je leert wat jouw ademhaling voor je kan betekenen

WEEK 4
IN HET HIER EN NU

Ervaar nieuwe keuzemogelijkheden

WEEK 5
DE SITUATIE ACCEPTEREN

Leren accepteren maar niet over je heen laten lopen

WEEK 6
VERONDERSTELLINGEN

We bespreken denkfouten in veronderstellingen

WEEK 7
ZORG EN ONDERHOUD

De handleiding om zelfstandig verder te kunnen

WEEK 8
ZELFSTANDIG VERDER GAAN

Afsluiten, terugblikken en terugkoppelen

Heb jij interesse?

Meld je dan vrijblijvend aan via de onderstaande knop “Nu aanmelden!”.

Nu aanmelden!

*Vanwege een beperkt aantal plekken komt jouw naam op de wachtlijst te staan. De wachttijd duurt momenteel 4 weken.

Zodra ik jouw aanmelding binnen heb, maak ik een account voor jou aan binnen het beveiligde platform Pluform en mail ik jou de gegevens om in te kunnen loggen.
Hierna kunnen wij ons aan elkaar voorstellen en laat ik jou door middel van een introductie met bijbehorende opdracht, graag kennismaken met het behandelprogramma.
Mocht je na het maken van deze opdracht graag van start willen gaan, stuur ik jou een betaalverzoek en een behandelovereenkomst. Na betaling en akkoord van de overeenkomst, kunnen wij het traject direct starten. 


FAQ

Hoeveel tijd ben ik kwijt aan het behandelprogramma?
Je besteed 8 weken lang, 6 dagen per week ongeveer 1 uur tijd per dag aan jezelf. Dit zal niet altijd makkelijk zijn, maar zet door. Je zult er zelf de vruchten van plukken!

Wanneer komen de lessen online?
Na ontvangst van jouw betaling zet ik in je werkmap de informatie voor de eerste sessie/week voor je klaar. In deze week maak je ook het bijbehorende huiswerk. Ik geef aan op welke datum ik dit huiswerk terug verwacht, zodat ik jou feedback kan geven. Op dezelfde dag staat ook volgende ‘ sessie’ klaar in je werkmap.

Ik heb al eens aan meditatie of een mindfulness cursus gedaan. Heb ik er dan wat aan?
Ja, je bent geïnteresseerd in het behandelprogramma omdat je tegen klachten aan loopt. Je zult misschien al kennis hebben gemaakt met mediteren, maar met deze cursus zal je door het cognitieve stuk, nieuwe inzichten opdoen. Het zal je helpen het geleerde in je leven toe te passen en klachten te verminderen.

Wat als ik zelf ergens echt niet uitkom?
Het programma zit zo in elkaar dat je er eenvoudig zelf mee aan de slag kunt. Als je advies nodig hebt of ergens in vastloopt, kun je mij altijd een bericht sturen.

Ik hou niet zo van zweverige dingen. Is het dan wel iets voor mij?
Ja. Het behandelprogramma is gebaseerd op een wetenschappelijk bewezen therapievorm, zonder ‘zweverige’ oefeningen. Kijk je op tegen het mediteren? Je zult leren dat er verschillende vormen van mediteren bestaan. Mediteren kan namelijk ook lopend of tijdens je dagelijkse bezigheden. 

Is het behandelprogramma voor iedereen geschikt?
In principe wel. De cursus is uitermate effectief als je veel last hebt van piekeren, stress en stress gerelateerde klachten en/of depressie. Heb je last van suïcidale gedachten, vraag ik je (wanneer je dit nog niet hebt gedaan) eerst aan je huisarts te melden dat je deze gedachten hebt. De cursus is niet geschikt voor mensen met drugsproblemen en hypochondrie.

Heb je andere vragen?

Neem contact met mij op via onderstaand formulier: